אז אתם מתחילים את סבב האולמות? מזל טוב זה צעד חשוב. לפני שאתם מתחילים לרוץ בין האולמות קחו כמה החלטות שיעזרו לכם להתמקד וככה גם להגיע מוכנים למשא ומתן.
ערכו השוואת מחיר מנה:
רוב האולמות שתבקשו מהם הצעת מחיר טלפונית הם יענו לכם, אנחנו לא מוסרים את המחירים בטלפון.
טוב, אז לכם לא אבל למפיקי אירועים ולאתרים שונים הם מוסרים. מחיר מנה
שווה לבצע השוואת מחירים לפני הגעה לאולם ובכך להיות מוכנים יותר עם תשובות של, אבל ראינו באתר מנה מנה שהמחיר שלכם הוא 200 ש" למנה.
ולעניין מפיק האירועים, שווה גם לקבל ממנו הצעות מחיר, את הקופון בדרך כלל הם גוזרים מהאולם ולא על חשבון הגב שלכם. ההסכם של מפיק האירועים הוא במחיר קבוע מראש שיאפשר לכם גם להציג תקציב מראש.
שיטה נוספת ובדוקה (לפחות שאני התחתנתי):
התקשרו לאולם האירועים והציגו תקציב מראש, בסגנון של "יש לנו מסגרת תקציבית של 220 ש"ח למנה, רצינו לבדוק האם יש טעם להגיע ולראות את האולם שלכם".
הגעתם לאולם, התחלתם משא ומתן? זו הדרך:
ראשית לא לסגור ביום הראשון, רק קחו את הצעת המחיר, ותגידו שאנחנו צריכים לישון על זה.
החליטו יחד על המחיר אליו תרצו להגיע, וכשאתם מגיעים בפעם השניה לאולם הציגו מחיר שבפחות 20 ש"ח, גם אם זה לא נראה לכם ראלי, אתם תופתעו עד כמה אפשר לכופף המחירים.
בדרך כלל אפשר להוריד במשא ומתן טוב בין 10% ל 15% ממחיר המנה שקיבלתם.
לדוג' אם קיבלתם הצעה של 200 ש"ח תוכלו להוריד ל 180 ש"ח.
התמקחו ולא רק על מחיר, אל גם על תוכן ההצעה:
תבקשו יותר קינוחים, יותר מלצרים על כל שולחן, שעת סיום האירוע, כמות התחנות, ובעצם על כל סעיף אפשר.
שימו לב האולם זה לא עסק זו תחשבו על זה ל 300 אורחים זה כ 60,000 ש"ח. זה הרבה כסף...
אנחנו נוזיל עבורך את העלויות חינם וללא התחייבות !!!